Zpoplatnění API - Nejčastější otázky (FAQ)

Jak už jsme vás v minulosti informovali, od 2.9.2024 zpoplatňujeme uživatelské API. Proto jsme se rozhodli přehledně vám popsat nejčastější případy, se kterými se od září můžete setkat, abyste byli připraveni a společně s námi našli nejvhodnější řešení. Článek budeme postupně aktualizovat. 

Na základě zpětné vazby od našich klientů a partnerů jsme se rozhodli odložit zpoplatnění API na 6. ledna 2025. Avizované limity ale začnou platit podle původního plánu. Dáváme vám tak více času k optimalizaci svých propojení.

Můžete zaznamenat následující situace:

  • Doplněk API nemáte aktivován. Zkontrolovat si to můžete v sekci Doplňky/vyhledat API. Zpoplatnění od 6. ledna 2025 se vás netýká.

  • Doplněk API máte aktivován, ale neprobíhá na něm žádný provoz. Doporučujeme doplněk API deaktivovat a poplatku se tak vyhnout. Od 6. ledna 2025 je totiž základní poplatek za aktivovaný doplněk API 100 Kč bez DPH za měsíc. Pokud si s tímto nebudete vědět rady, obraťte se pro jistotu na naši podporu.

informace o provozu v rámci propojení API v administraci eshopu  - naleznete přes levé menu/doplňky/API

  • Doplněk API máte aktivován a provoz na něm probíhá v rámci základních limitů určených pro váš tarif. Od 6. ledna 2025 zaplatíte základní poplatek za aktivovaný doplněk API, tj. 100 Kč bez DPH za měsíc.

informace o provozu v rámci propojení API v administraci eshopu  - naleznete přes levé menu/doplňky/API

Při růstu eshopu nebo při napojování dalších externích systémů přes vlastní/neověřené propojení/doplňky nebo při změnách požadavků na přenosy v rámci stávajících API propojení, může dojít k situaci, že eshop překročí hranici základního limitu. V takovém případě API vypíše chybovou hlášku, přenos dat se nedokončí a bude nutné navýšit limit přikoupením dalších balíčků požadavků a  nedokončenou operaci přenosu dat přes API zopakovat.

  • Doplněk API máte aktivován a provoz na něm probíhá nad rámec limitů určených pro váš tarif. Měsíčně zaplatíte základní poplatek za aktivovaný doplněk API, tj. 100 Kč bez DPH za měsíc. Zároveň si formou balíčků dokoupíte potřebný počet požadavků. To může být jednorázová situace, anebo se opakovat měsíčně.

Nastavení limitu proveťe jednoduše přes tlačítko "Nastavit doporučený limit". Statistiku provozu na jednotlivých API propojeních i jejich souhrn najdete v pravé části seznamu propojení pod ikonou grafu.

informace o provozu v rámci propojení API v administraci eshopu  - naleznete přes levé menu/doplňky/API

V tomto případě doporučujeme prověřit, zda propojení na doplňky, které používáte, již neexistuje ve formě ověřeného doplňku. Pokud ano, pak svého poskytovatele doplňku požádejte o přepnutí na ověřený doplněk. Takový doplněk se do statistiky využití API nezapočítává. Pokud se jedná o vaše vlastní propojení, doporučujeme zvážení jeho optimalizace. V každém případě balíčky požadavků navíc je nutné přikoupit v předstihu. Pokud totiž API propojení narazí na svůj limit vypíše chybovou hlášku, přenos dat se nedokončí.

  • Doplněk API máte aktivován a provoz na něm probíhá nad nad rámec limitů určených pro jejich tarif a zároveň nad rámec maximálního možného limitu pro využití API. Tato situace je řešitelná dvěma způsoby. První je optimalizace stávajícího propojení, případně přechod na ověřené doplňky. Druhou je přechod na tarif Exclusive. Pokud o něj máte zájem, kontaktujte nás. Vysvětlíme vám všechny jeho benefity.


informace o provozu v rámci propojení API v administraci eshopu  - naleznete přes levé menu/doplňky/API

Jak číst v administraci informaci o limitu požadavků?

Příklad: 225/3500, tarif Platinum

  • první číslo před lomítkem reprezentuje limit počtu požadavků za hodinu (k dispozici máte 225 požadavků na hodinu;  100 z těchto požadavků  máte k dispozici v tarifu Platinum, + 125 požadavků/hodina přikupujete v 5ti balíčcích), 
  • druhé číslo reprezentuje požadavky, které můžete během dne využít kdykoliv (k dispozici máte 3500 požadavků/kdykoliv během dne navíc; 1500 z těchto požadavků máte k dispozici v tarifu Platinum, + 2000 požadavků přikupujete v 5ti balíčcích). 

Pokud vyčerpáte hodinový limit (225) a máte stále nevyčerpán limit požadavků, které lze využít během dne kdykoliv (3500), odečtou se požadavky nad rámec hodinového limitu z limitu, který máte pro použití kdykoliv během dne. Pokud vyčerpáte hodinový limit i limit požadavků, které lze využít kdykoliv, požadavky nad rámec limitu se neprovedou. Na to vás systém upozorní chybovou hláškou. 

Další článek
Bonus 50 % sleva na první 3 měsíce v nástroji Ověřený web