Petr Rympler (Balíkuj, jednatel): jak dokážeme e-shopům zjednodušit logistiku a ušetřit čas

Balíkuj je platforma, která si klade za cíl zjednodušit a zefektivnit logistické procesy pro provozovatele e-shopů. V rozhovoru s Petrem Rymplerem, jednatelem společnosti PROGRAMATORI s.r.o., jsme se dozvěděli více o vzniku této aplikace, jejích hlavních výhodách a o tom, jak dokáže šetřit čas a náklady pro menší a střední e-shopy.

Na úvod nám prosím představte Vaši společnost.

Naše společnost PROGRAMATORI s.r.o. založená 2013 se zabývá vývoje software, aplikací a napojení na míru. Vytvořili jsme ověřený doplněk v rámci naší platformy Balíkuj, který bychom Vám rádi představili.

Můžete nám přiblížit, jak Balíkuj funguje a jaké hlavní výhody přináší Vašim zákazníkům?

V Balíkuj vytváříme platformu, která spojuje více než pět různých aplikací do jednoho intuitivního systému. Mnoho dnešních provozovatelů e-shopů čelí problému s využíváním různých nástrojů, které často nespolupracují. Naším cílem v Balíkuj je tento problém eliminovat – vše potřebné najdou naši uživatelé v jedné aplikaci, kterou jsme sami vyvinuli. To znamená, že už nemusí záviset na dalších externích řešeních. Tím jim odpadnou náklady a starosti s propojením.

Co odlišuje Balíkuj od ostatních podobných řešení na trhu?

Od samého začátku se zaměřujeme na pokrytí celého životního cyklu zásilky, objednávky a dalších běžných e-shopových činností. Náš systém není jen o tvorbě štítků k zásilkám, ale o komplexním, a přitom jednoduchém řešení pro e-shopaře. Pracujeme na nových funkcích, které v rámci jedné platformy pokryjí to, co jinde zajišťuje až deset různých aplikací. A to vše nabízíme jednoduše a za přijatelnou cenu.

Jaké segmenty trhu nebo typy zákazníků jsou pro Vás klíčové?

Naší cílovou skupinou jsou menší až střední firmy, podnikatelé a jednotlivci, kteří ještě nemají dostatek prostředků na vývoj vlastního řešení nebo napojení na dopravce. Balíkuj není systém, který by přímo generoval zisky, ale šetří čas – a jak všichni víme, čas je jedna z nejcennějších komodit, kterou máme.

Máte nějakou “case study” s tím, jak dokážete e-shopařům ušetřit čas?

Vzhled k tomu, že teprve začínáme, nemůžeme s chlubit velkým množstvím referencí, avšak za zmínku stojí eshop zahradavpohode.cz pana Štěpančíka, kde jsme v Balíkuj zpracovali bezmála 10 tisíc objednávek za několik měsíců.Pokud vezmeme do porovnávání Balíkuj vs. ruční zadávání zásilek z objednávek, jsme v průměru okolo 2-5 minut na objednávku. Při 10 000 objednávkách jsme někde v průměru okolo 300 - 800 hodin práce, což znamená okolo 35 - 130 dnů práce. V sezóně tak dokážeme ušetřit 1 - 2 pracovní místa.Díky pickingu se chybovost zásilek snížila na zanedbatelné množství. Předchozí vyskladnění dle objednávkových listů přinášelo chybovost kolem 1%. Automatická pravidla zvýšila informovanost zákazníků.

Co vás osobně motivovalo k založení služby Balíkuj?

Když jsem pomáhal svému otci rozjíždět e-shop s průmyslovými zařízeními, uvědomil jsem si, jak nákladný je provoz e-shopu a vše, co s tím souvisí. Na začátku jsem potřeboval pouze tisknout štítky od dopravců, a tak jsem si jako programátor myslel, že to nemůže být nic složitého. Dnes už vím, jak komplexní tento problém může být, a právě proto jsme vytvořili Balíkuj.

Chystáte do blízkého budoucna nějaké nové funkce? Pokud to tedy není tajné.

Na Balíkuj pracujeme doslova každý den – přidáváme nové funkce a vylepšujeme ty stávající. Mezi naše aktuální priority patří systém fakturace (zálohové faktury, daňové doklady atd.), kompletní řešení pro správu reklamací a vratek. V neposlední řadě se soustředíme na vývoj komplexního skladového systému, který nám otevře dveře k dalším logistickým službám, jež chceme postupně v rámci Balíkuj nabídnout.

Jak vidíte budoucnost oboru, ve kterém Balíkuj operuje, a jak se na ni připravujete?

Balíkuj nás nesmírně baví a chceme ho dále rozvíjet s ohledem na potřeby uživatelů. Z reakcí našich zákazníků víme, že je velká poptávka po řešení, které dokáže sjednotit více různých nástrojů do jednoho. Jsme připraveni tuto poptávku uspokojit a stát se klíčovým partnerem pro e-shopaře nejen v ČR, ale i v zahraničí.

Doplněk Balíkuj

Další článek
Jan Šrubař (Ověřený web, CEO): skrze chytré social proof notifikace na e-shopu zvyšujeme konverze