Jan Šrubař (Ověřený web, CEO): skrze chytré social proof notifikace na e-shopu zvyšujeme konverze

Doplněk Ověřený web už někteří z vás znají a úspěšně s ním i posunuli svůj e-shop k lepšímu. Jak ale vlastně funguje a proč vůbec je důležitý takzvaný social proof? O tom jsme si popovídali s CEO Ověřeného webu - Janem Šrubařem.

Zkuste prosím úvodem představit Vaši společnost

Ověřený web je marketingový nástroj, který pomocí malých chytrých notifikací dokáže zvýšit konverzní poměr e-shopu. Vše je plně automatizované a po prvotním nastavení nemusí klient dále nic řešit.  

Řekněte nám, jak vlastně může “Ověřený web” pomoct e-shopařům.

Ověřený web e-shopařům pomáhá skrze chytré notifikace, ve kterých prezentujeme sociální důkaz - informace o aktuálním dění a chování lidí na e-shopu. Pomůžeme vám tedy zvýšit důvěryhodnost vašeho e-shopu a zároveň ho rozhýbeme a odlišíme od stovek mrtvých e-shopů na českém a slovenském internetu. 

Co všechno tedy doplněk umí?

Doplněk zobrazuje reálná data o e-shopu. Na svém e-shopu můžete zobrazit informace o počtu návštěvníků, poslední objednávky, recenze z Heureky a Zboží.cz nebo si vytvořit zcela vlastní notifikaci s vlastním textem. Jde o to ukázat návštěvníkům, že na vašem e-shopu lidé nakupují a jsou s nákupy spokojeni. To v lidech zvýší důvěru a z vyšší pravděpodobností u vás také nakoupí. Je důležité dodat, že všechny prezentované informace vycházejí přímo ze statistik vašeho e-shopu a nelze je nikterak upravovat. 


Máte vyzkoušeno, že zobrazování notifikací skutečně zvyšuje počet objednávek nebo obraty? 

Ano, efekt notifikací jsme měřili společně s našimi klienty. Dokonce jsme vytvořili případovou studii ve spolupráci s českým e-shopem, který prodává sójové svíčky. Na tomto e-shopu jsme zaznamenali zvýšení konverzního poměru o 9,32 %. Díky tomuto zvýšení e-shop vydělal za sledované období o desítky tisíc korun navíc. 

A kolik procent dokážete e-shopu průměrně zvýšit obraty? Případně, máte nějakého rekordmana? 

V průměru to bývá kolem 13 %, ale máme i klienty, kteří se dostali na zvýšení konverzního poměru o 30 a více procent. Rekordmanem je e-shopař prodávající erotické hračky, kterému se podařilo zvýšit konverzní poměr o 47,19 %. Jeho úspěch vidím především v tom, že se jedná o specifický segment, ve kterém se nachází velmi mnoho dropshippingových e-shopů, u kterých je obvykle dlouhá dodací lhůta a kvalita zboží je bohužel často dosti pofidérní. Náš klient má své zboží skladem a navíc má spoustu skvělých recenzí na Heurece, které mohl v notifikacích prezentovat a zvyšovat tak důvěryhodnost e-shopu. 

Existují segmenty, ve kterých social proof funguje lépe než v ostatních? 

Rozhodně. Pod rukama nám prošly už stovky e-shopů a vypozorovali jsme, že nejlepší přínos mají notifikace na e-shopech se zbožím v ceně do nižších tisíc korun. Výborně doplněk funguje například na e-shopech s dětskými hračkami, doplňky stravy nebo oblečením. Naopak u e-shopů s dražšími produkty, jako je třeba klimatizace nebo luxusní nábytek jsme zaznamenali zvýšení konverzního poměru v řádu jednotek procent. Nicméně i takto malé zvýšení je u těchto segmentů velice zajímavé a proto máme klienty také z řad e-shopů s dražšími produkty. 

Kdybyste mohli určit jedno největší plus oproti konkurenci, jaké by to bylo a proč?

Jednoznačně je takovou výhodou personalizace notifikací z hlediska jejich designu. Oproti konkurenci umožňujeme měnit barvy všech notifikací, jejich tvar a u některých dokonce i font písma. To umožňuje sladit notifikace s designem stránek, což z nich činí hezký designový doplněk, který navíc pomáhá prodávat. To je za mě skvělá kombinace a naši klienti si tuto možnost velice chválí. 


Jak se zaměřujete se svým doplňkem na určitý typ nebo velikost e-shopu?

Doplněk jako takový je vhodný pro všechny typy a velikosti e-shopu. Podle typu a velikosti se však liší sada notifikací, které e-shopaři po registraci doporučíme. U velkých eshopů zpravidla kombinujeme zobrazování recenzí, informací o posledních objednávkách a případně prezentaci jednoho či dvou USP (jedinečný prodejní argument). Naopak u malých a začínajících e-shopům je dobré ukázat, že e-shop již lidé navštěvují a proto doporučujeme zobrazovat statistiky o návštěvnosti za delší časové období v kombinaci s prezentací více USP. 

Jaké jsou plány do budoucna?

Do budoucna bychom rádi doplnili sadu našich stávajících notifikací o nové typy, které by e-shopařům umožňovali prezentovat ještě více informací a statistik. Dále bychom chtěli přidat další možnosti, jak notifikace personalizovat pro konkrétní e-shop. Například umožnit měnit velikost notifikací nebo nahrávat do notifikací vlastní obrázky. 

Pro naše e-shopaře máte super nabídků, tak nám ji ještě závěrem představte.

Pro Vaše e-shopaře jsme si k 14 denní zkušební verzi zdarma připravili ještě 50% slevu na první 3 měsíce využívání našeho nástroje. Stačí zadat slevový kód “UPGATES3M50” a sleva se automaticky aktivuje. Navíc po registraci projde váš účet náš specialista a nastaví sadu notifikací podle vašeho oboru podnikání tak, aby vám notifikace co nejvíce pomáhaly prodávat.

Další článek
Zapojte se do studie velké e-commerce studie a pomozte nám zmapovat, jak české e-shopy pracují se slevami