Aktualizace systému verze 31.2

V této aktualizaci Vám přinášíme velký balík systémových oprav, různá vylepšení pro Marketplace partnery a pravidelné systémové Novinky a Optimalizace.

od 1.9.2024 dochází k zpoplatnění Uživatelského API. Na API propojení ověřených doplňků se zpoplatnění nevztahuje. Více o této změně najdete v našem blogovém článku a na detailu samotného doplňku Upgates API.

Všechny změny uvedené v tomto článku jsou platné od nové aktualizace 31.2. Jak zjistit svou verzi?

NOVINKY

Naskladnění

Co naskladnění přináší:

  • Zrychluje a zjednodušuje naskladnění produktů na váš e-shop.
  • Propojení se čtečkou šetří spoustu času vašemu skladníkovi, anebo osobně, která se o editaci produktů stará.
  • Rychlý přehled o stavu skladu.

Naskladnění najdete v sekci Produkty / Sklad.

Sekce sklad má nově 3 sekce

  • Sklad
  • Naskladnění
  • Sklad pod limitem

Sklad pod limitem, jistě již z e-shopu znáte. Avšak přidali jsme dvě zcela nové sekce Sklad a Naskladnění.

  • Sklad - Nová sekce, která zlepšuje práci se skladem zásob produktů. Jedná se o výpis všech produktů, které máte na e-shopu spolu se sloupci, které se týkají skladové dostupnosti produktu. Pokud má produkt varianty, lze si je rychle zobrazit nájezdem myši na konkrétní řádek produktu a kliknutím na ikonku tabulky v pravé části řádku.
  • Naskladnění - Nové prostředí pro vás, anebo vašeho skladníka, přes které dokáže velmi jednoduše a rychle ručně, anebo za pomocí čtečky naskladnit nové produkty.
    Více se můžete dozvědět v naší nápovědě.

Přílohy v objednávce

Do objednávky jsme přidali možnost přidat přílohy.
Do příloh můžete zadávat zákazníkovi jak samostatné soubory, tak například i odkazy.

Díky propojení na API, můžete tak s přehledem řešit například distribuci elektronických klíčů (licencí) pro digitální produkty.

Designer

Přemístění bloku s obsahem

V nedávné aktualizaci jsme přidávali možnost přetahovat (přemisťovat) různé bloky obsahu stránky na různá místa a umožnit vytvořit si tak jedinečný design šablony.
Přemístění bylo dříve řešeno pouze nutností přetažením bloku v postranním menu.

Nově bloky v obsahu stránky, které lze přemisťovat budou mít zobrazenou navigaci pro přemístění:

Jednoduché označení nadřazené sekce

Abychom vám editaci prvků ještě více ulehčili, zjednodušili jsme vám přemístění v prvcích. Není již zapotřebí zdlouhavého hledání konkrétní úrovně v postranním navigačním panelu. 
Jedním klikem na tlačítko šipky se přemístíte o úroveň výše.

Zákazníci - Propojení a Zdroj zákazníka

V návaznosti na zpětnou vazbu od vás, jsme rozšířili sekci Zákazníků. O nové části.

Sekce Propojení

V detailu zákazníka Zákazníci / Seznam zákazníků - Název zákazníka - Hlavní najdete nyní nově pole Propojení. Toto pole obsahuje podobné informace jako jste zvyklí například z produktů.
Obsahuje běžné informace jako časy poslední aktualizace, jakým importem byl zákazník přidán, atd..

Toto pole se zobrazí pouze v případě, kdy máte povolené určitý export (XML/API). Pokud je nevyužíváte pole Propojení se vám zobrazovat nebude.

Pole Zdroj

Pole zdroj se nachází taktéž na kartě zákazníka v sekci Rozšířené. Zdroj umožňuje určit odkud daný zákazník pochází. Může zahrnovat informace jako třeba vytvořen z Administrace, Objednávkou, atd. Více se dozvíte v naší nápovědě.

Doplňky - Aktualizace verze

V rámci nedávné aktualizace Marketplace a doplňků dostaly agentury možnost vytvářet své vlastní doplňky

Pro vás jako klienty je však důležité vědět, že agentura může takové doplňky ze své strany i aktualizovat. Aktualizace samozřejmě mohou z většiny případů probíhat skrytě, aby vás nijak nerušili. Avšak mohou nastat i případy, kdy agentura bude chtít svůj doplněk rozšířit o nové funkce a k tomu bude vyžadován váš zásah.
Agentura totiž může v doplňku rozšířit funkci například o stahování objednávek, aby vám umožnila s nimi nově pracovat. Pokud však přístup k objednávkám dříve neměla, musíte jim tento přístup nově odsouhlasit tak, abychom vám zachovali možnost rozhodnout o tom, zda-li jim takový přístup chcete vůbec povolit.

Jak takovou aktualizaci provést a jak vypadá jsme vám podrobně sepsali v nové nápovědě týkající se doplňků.

Pokud máte doplněk, který ze své strany spravujete, informace týkající se verzování získáte v Developer foru.

Pozor! Pokud doplněk ze své strany takovou verzi udělá, a vy na aktualizaci nebudete reagovat může dojít k pozastavení funkčnosti doplňku, protože agentura daný doplněk se starší konfigurací (verzí) nemusí nadále podporovat.

Jak upozornění vypadá?

Upozornění o nové aktualizaci uvidíte v Emailu, ale také v přehledu e-shopu a v seznamu doplňků.

Zobrazení v seznamu doplňků

Google XML feed - Parametry

V rámci aktualizace přidáváme také rozšíření XML feedu pro Google nákupy. Přidány byly sekce, které přenáší parametry a hodnoty produktů (attribute_name, attribute_value).
Propsání do XML feedu Google je plně automatické a přichází s touto aktualizací. Není zapotřebí nic dodatečně nastavovat.
Více můžete najít v dokumentaci Google.

API - Přesměrování

V rámci API komunikace jsme přidali možnost POST, GET a DELETE pro přesměrování. Více najdete v naší APIARY dokumentaci.

OPTIMALIZACE

Dopravy - Skupiny doprav

Skupiny doprav bývaly pouze doplňkovou funkcí. Nyní se však systémově budou chovat jako plnohodnotný modul. Místo původního jednoho pole, které se skrývalo v detailu dopravy, nyní můžete Skupiny doprav editovat přímo v seznamu doprav, odkud máte přehled, kolik produktů do takového omezení spadá, popřípadě kolik přesně doprav je k této skupině přiřazeno a to včetně jejich vyfiltrování.
Skupiny doprav nyní najdete v sekci Nastavení / Objednávky / Doprava

Objednávky - Přidání vlastního stavu

V seznamu objednávek je možné do záložek přidávat stavy objednávek. Avšak bylo nutné přejít do seznamu stavů, otevřít příslušný stav a v něm zatrhnout checkbox. Nyní po optimalizaci jednoduše v seznamu objednávek vyberete příslušný vlastní stav ze seznamu a jedním klikem jej přidáte.

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook Forum

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému Upgates.

Přejít do fóra

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora