Aktualizace systému verze 31.1

V této aktualizaci Vám přinášíme novou verzi Marketplace a pravidelné systémové optimalizace a opravy funkcí.

NOVINKY

Nová verze Marketplace pro Doplňky

Hlavní změnou této aktualizace je nová verze Marketplace, která nejen přechází na vlastní doménu (url adresu), ale změnila se především pro naše partnerské agentury.

Co je nového z pohledu zákazníka?

  • Nové zobrazení doplňků
  • Filtraci doplňků dle služeb
  • Snadné rozlišení ověřených doplňků vyvinuty Upgates

Nové zobrazení doplňků

Doplňky, které v administraci vidíte, dříve byly pojaty spíše pouze jako "zmínka" o možnosti daného propojení a nebylo tak možné rozlišit, které agentury skutečně na svých doplňcích pracují a takové, které pouze zmiňují, že něco takového umí, ale implementaci s nimi musíte kompletně vyřešit externě.
Nově jsou tak Doplňky rozděleny do 3 kategorií:

  • Doplněk tvořený partnerskou agenturou

    • Doplňky vytvořené agenturou jsou doplňky, které agentura skutečně vytvořila a její doplněk je k dispozici přímo ve vaší administraci s tlačítkem Aktivovat. Takové propojení se vám ihned aktivuje a propojí vaši administraci s daným doplňkem agentury.
      Ověřený doplněk poznáte nejen díky tlačítko aktivovat, ale musí mít také speciální ikonku vedle svého názvu.
      - Ověřený doplněk znamená, že agentura svůj doplněk otestovala nejen ze své strany, ale také prošel testováním na straně Upgates.
    • Na takovéto aktivované doplňky se nebude ani vztahovat chystané zpoplatnění API. Naše partnerské agentury, které takovýto doplněk vlastní, budou mít API komunikaci nadále zdarma. Pokud tedy aktuálně využíváte API komunikaci a váš doplněk momentálně nevidíte jako ověřený. Kontaktujte jej, a informujte jej aby na toto ověření přešel.

  • Doplněk propojující nějakou službu

    • Doplňky nabízející "pouze" nějaké propojení na určitou službu, ale toto propojení nepatří dané agentuře se zobrazují nyní nově tímto stylem spojení ikonek služeb. 
      Například v tomto případě vidíme, že existuje sice napojení na Balíkovnu, ale balíkovna toto napojení nevytvořila, protože jsou zde spojené ikonky Balíkovny a Upgates.
    • Pod takovým doplňkem je následně napsaná společnost / agentura, která toto napojení vytvořila. 
    • Pokud je takovýto doplněk vytvořen ze strany Upgates, doplněk je automaticky Ověřený.

  • Propojení nabízené Agenturou

    • Agentury, které takovéto propojení pouze nabízejí, ale neprošly naším testováním a nespadají do neplaceného API propojení se zobrazují tímto stylem propojení ikonek, bez štítku "ověřeno" a mají šedivý popisek agentury, popřípadě informace, že propojení nabízí pouze přes marketplace zcela bokem mimo fungování Upgates.

Filtrování dle služeb

Každá agentura může pro svůj doplněk uvést, jaké přesně služby ze své strany propojuje. Službou se zde rozumí propojení na určitou "značku" (společnost - Zásilkovna, Česká pošta, atd..). Tímto pro vás vzniká velká nabídka služeb, která je vidět hned na jeden klik a nemusíte již nyní zjišťovat zda-li náhodou doplněk ABC umožňuje službu, kterou potřebujete propojit.
Nyní je tak systém obrácen a finální doplněk vidíte přesně podle vyfiltrované služby. Odpadá již tak možnost dodatečného hledání na stránkách agentury, zda-li vámi potřebnou službu nabízí.

Nové zástupné znaky

  • Pro systémové emaily (typu objednávka) byla přidána nová proměnná $product['configurations_detail']
  • Do sekce Nastavení / Objednávky / Dokumenty - Objednávka jsme přidali nový zástupný znak {$product['type']}

Tento zástupný znak {$product['type']} definuje typ položky.
Možné typy:
- product - Produkt (včetně dárku k objednávce)
- set - Produkt který je tvořen sadou
- set_part - Produkt, který je v dané sadě obsažen
- gift - Dárek k produktu
- discount - Sleva

Příklad s produktem 1+1 zdarma

OPTIMALIZACE

Identifikace zákazníka pro Zboží a Sklik

Sklik počátkem roku 2025 očekává změnu ve fungování prohlížečů a sbírání cookies 3. stran, které mohou být blokovány a neumožnit tak sbírání informací o koncovém návštěvníkovi stránky.

Identifikace návštěvníka je v Upgates řešena formou Emailové adresy návštěvníka, kterou seznam preferuje. Více se dozvíte v naší nápovědě.

Pohoda - Členění DPH 

V rámci zpětné vazby jsme přidali možnost určit hodnoty pro Členění DPH při přenosu do Pohody. Defaultní hodnoty jsme přednastavili tak, jak jsme je posílali v přenosu.
Do těchto polí doporučujeme zasahovat pouze v případě, kdy skutečně tyto změny potřebujete provést.

Balíkobot - Seznam dopravců

Aktualizovali jsme seznam dopravců, který lze v rámci propojení s Balíkobotem nastavit. Seznam najdete na detailu doplňku.
Aktualizovaný seznam je nyní propsán také do administrace a výběrového pole v dopravě.

Metráž - Validace pole Výběr z možností

V detailu produktu sekce Popis / Hlavní - Množství je možné nastavit krokování na hodnotu Výběr z možností. Do pole možnosti však bylo možné napsat hodnoty spolu s textem, které následně rozbíjelo samotné fungování funkce výběru možnosti. Toto pole je systémově nastaveno tak, aby počítalo pouze s možností hodnot formou čísla.
Nově tak již bude možné zadávat pouze takové hodnoty, které obsahují 0-9, tečku a čárku.

Abychom však zajistili, že do hodnoty budete moct zadat i jednotku, přidali jsme rovnou také checkbox, který určuje, zda-li daná hodnota bude mít přidanou jednotku, anebo bude zobrazená pouze jako hodnota bez jednotky, která bude určena v názvu parametru.

Nová adresářová struktura šablon 4.2.

Pro Editor kódu šablon 4.2. byla pozměněna adresářová struktura, aby bylo docíleno lepší orientace v jednotlivých souborech.
Více informací můžete vy, anebo váš kóder najít v článku Changelog 4.2.
Nově lze také používat relativní URL adresy.

Interní informace dopravy v objednávkách

V seznamu objednávek se nyní při nájezdu myší na název dopravy zobrazí interní informace o zvolené dopravě, které jste si u dopravy vyplnili.

Rychlejší načítání seznamu poboček

Pokud máte vložený příliš velký počet poboček u dopravy, je možné, že jste evidovali pomalejší načítání onoho seznamu v objednávce. Nyní po provedené optimalizaci by dané načítání mělo být mnohem rychlejší.

Kontakty - Věrnostní body 

Na základě zpětné vazby jsme zobrazili počet věrnostních bodů i pro zákazníky, kteří jsou pouze typem kontakt. Sbírání těchto bodů pro kontakty zůstalo zachováno. Pokud zákazník tedy po delší době provede registraci pod stejným emailem, na který již nakupoval dříve bez registrace, získá k těmto věrnostním kódům přístup.

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook Forum

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému Upgates.

Přejít do fóra

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora